پایتون یک زبان برنامهنویسی شیءگرا، متن باز،تفسیری، سطح بالا، و همه منظوره است، که خیدو فان روسوم آن را طراحی کردهاست، و اولین بار در سال ۱۹۹۱ منتشر نشدهاست. فلسفه اصلی طراحی پایتون «خوانایی بالای کد» است و نویسههای فاصله خالی در آن معنادار هستند و مکرر استفاده میشوند. ساختار زبانی و دیدگاه شیءگرا در پایتون به گونهای طراحی شدهاست که به برنامهنویس امکان نوشتن کد منطقی و واضح (بدون ابهام) را برای پروژههای کوچک و بزرگ میدهد.
کلمات کلیدی و اصلی این زبان بهصورت حداقلی تهیه شدهاند و در مقابل کتابخانههایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند. برخلاف برخی زبانهای برنامهنویسی رایج دیگر که بلاکهای کد در آکولاد تعریف میشوند (بهویژه زبانهایی که از نحو زبان سی پیروی میکنند) در زبان پایتون از نویسه فاصله و جلو بردن متن برنامه برای مشخص کردن بلاکهای کد استفاده میشود. به این معنی که تعدادی یکسان از نویسه فاصله در ابتدای سطرهای هر بلاک قرار میگیرند و این تعداد در بلاکهای کد درونیتر افزایش مییابد. بدین ترتیب بلاکهای کد به صورت خودکار ظاهری مرتب دارند.
سرفصل های دوره
این دوره شامل 11 فصل میباشد، شما میتوانید قبل از خرید درس های رایگان که به عنوان پیش نمایش هستند را مشاهده کنید.
فصل 1 : مقدمه
0 ساعت
نرم افزار چیه
مفاهیم
ملزومات
فصل 2 : بازی با دم پایتون
0 ساعت
فصل 3 : داده و متغیر در برنامه نویسی
0 ساعت
فصل 4 : عملیات ویژه پلیس پایتون
0 ساعت
عملیات محاسباتی
عملیات انتسابی
عملیات مقایسهای
عملیات منطقی
ترکیب عملگرها
فصل 5 : حل مسئله
0 ساعت
الگوریتم
فلوچارت
فصل 6 : تصمیم گیری در برنامه نویسی
0 ساعت
دستور if
ifهای پر ملات
دستور if else
دستور elif
پروژه ماشین حساب
دستور match
شرطهای تو در تو
فصل 7 : حلقه ها در برنامه نویسی
0 ساعت
حلقه while
حلقه for
حلقههای تو در تو
فصل 8 : آرایه
0 ساعت
مفاهیم آرایه
پروژه مدیریت نمرات
کارهای خفن در آرایه
پروژه مخاطبین تلفن همراه
تاپل در پایتون (Tuple)
دیکشنری در پایتون(Dictionary)
ست در پایتون(set)
فصل 9 : رشته
0 ساعت
مفهوم رشته
توابع رشته
کارکترهای خاص
فصل 10 : تابع در برنامه نویسی
0 ساعت
توابع آماده
توابع خود ساخته
پروژه ماشین حساب با توابع
پروژه دوز
فصل 11 : شغل و اینده برنامه نویسی
0 ساعت
شغل مهندسی نرم افزار